Juttu on nyt niin että mulla on vauvakuume. Ja tämä ei ole pelkästään tunteen tasolla vaan myös järjellä ajatellen - olen jo kolmekymmentä eikä aikaa tähän projektiin rajattomasti ole.  Olin tänään ehkäisyneuvolassa ja sovittiin että multa otetaan implantti pois. Se siis pitäisi ottaa nyt joka tapauksessa, on ollut jo niin kauan. Mutta ei päätetty mitään uutta ehkäisymuotoa! No, mä en nyt ole suin päin raskaaksi hankkiutumassa. Katsotaan ensin, mitä lääkäri sanoo siitä mun laihdutusleikkausideasta. Mut jos se ei onnistu niin sitten vois alkaa suunnitella lapsen hankkimista. Siis tää ei ole mikään tämän hetken äkkipäätös, vaan kytenyt mielessä monta vuotta. Nyt vaan alkaa olla elämä sellaisessa vaiheessa että se olis mahdollista. Ja lisäksi tietenkin se että olin maailman söpöimmän menninkäisen ristiäisissä viikonloppuna!

Olin myös diabeteshoitajan kanssa juttelemassa. Paino oli yllättäen laskenut 111 kiloon. Pari kiloa vaan, mutta onhan suunta oikea! Voihan tuo paino siihen raskautumiseenkin vaikuttaa. Tai vaikuttaakin. Ja tupakan poltosta puhuttiin taas, että se pitäs lopettaa. No... viikonloppuna näyttely, eli tupakkaa varmasti menee, mutta ajattelin että yritän tosissani sen jälkeen. Koska mitä mulle nyt tuleekin tapahtumaan parin vuoden sisällä SE on tarpeellinen ja hyvä päätös. Se on niin vaikeeta ilman konkreettista syytä. (niinkun nyt oma terveys ei olisi sellainen....). Mutta nythän mulla on syy, vauvahaaveet.

No kai mun nyt pitää vielä se kertoa, että noi vauvahaaveet ei konkreettisella tasolla vielä onnistu. En seurustele siis. Pitäs miettiä mitä senkin suhteen tekis. Keinohedelmöitys olisi muuten vaihtoehto, mutta on niin hirvittävän kallista etten tiedä millä siihen pystyisin. Ehkäpä voisin löytää jonkun miehen jolla on myös vauvahaaveita? Mut miten? Seurustelemaan en halua nyt alkaa, joten se olis ihan vaan vauvasopimus. No, näitä asioita täytyy tosissaan harkita, ja kuten sanoin, en ole kiireellä mihinkään ryhtymässä. Katsellaan ja mietitään.